სამოდელო გაკვეთილის გეგმა და რეფლექსია
გეგმა
საგანი: ქართული,როგორც მეორე ენა
კლასი: მე-7გაკვეთილის
მოსწავლეთა
რაოდენობა: 6
გაკვეთილის თემა: რ. ინანიშვილის „ტყის შვილები“
გაკვეთილის მიზანი: მოსწავლეები გაიგებენ და გადმოსცემენ
მოთხრობის შინაარსს, დაეუფლებიან ახალ ლექსიკურ ერთეულებს.
ენის ფლობის დონე:
ა2
მიმართულება: მოსმენა-გაგება, ლაპარაკი
შესაბამისობა ეროვნულ სასწავლო გეგმასთან:
მოსმენა-გაგება:
ქმ.V 2
.მოსწავლეს შეუძლია
ადაპტირებული ტექსტის (ზღაპარი, მოთხრობა) მოსმენა-გაგება
შედეგი თვალსაჩინოა,თუ ასახელებს პერსონაჟებს.
გამოკვეთს სიუჟეტურ
ხაზს--დასაწყისი,გაგრძელება, დასასრული.
განსაზღვრავს მოქმედების ადგილს.
ქმნის ტექსტის ილუსტრაციებს.
ლაპარაკი:
ქმ. 22.
მოსწავლეს შეუძლია მარტივი გეგმის მიხედვით მოსმენილი ან წაკითხული ტექსტის გადმოცემა
ევროჩარჩოსთან
მონიშვნა:
მოსმენა:
შემსწავლელს შეუძლია გაიგოს მოკლე ტექსტის ძირითადი ინფორმაცია
ლაპარაკი: შემსწავლელს შეუძლია მოკლე ამბის მოყოლა თანმიმდევრობით
დრო
|
ფაზა
|
აქტივობის
მიზანი
|
მოსწავლეთა აქტივობა
|
აქტივობ
ის სოცია
ლურ
ფორმა
|
რესურსი
|
მასწავლებლის
აქტივობა
|
18 წთ
1წთ
2წთ
|
A,ფაზა:
1.წინარე
ცოდნის გააქტიურება/საშინაო დავალება
2. ახალი მასალის თემისა და მიზნის გაცნობა
3. წინარე ცოდნის გააქტიურება ახალ მასალასთან მიმართებაში
|
მოწმდება
როგორ
აითვისეს ნასწავლი
მასალა --
ვაჟა-ფშავე
ლას მოთხრ
ობა
„ამოდის, ნათდება!,“
შეძლებენ
ახალი მასალის სათაურზე დაკვირვებ
ით
ვარაუდის გამოთქმას:
რაზეა მოთხრობა,
გააქტიუებ
ენ წინარე ცოდნას
|
წარმოადგენენ ვაჟა-ფშაველას მოთხრობის
“ამოდის,ნათდებას“
პრეზენტაციას,
თხრობით გადმოსცემ
ენ
მოთხრობის შინაარსს, პასუხობენ მასწ. შეკითხვებს.
ისმენენ ახალი გაკვ
ეთილის
თემას და გა
მოთქვამენ ვარაუდს,რაზეა მოთხრობა.
ააქტიურებენ შესაბამის წინარე ცოდნას.
|
ჯგუფური,
ინდივიდუალური
|
საპრეზენტაციო
პოსტერები,
ვაჟა-ფშაველას მოდიფ
იცირებული მოთხრობა
„ამოდის,ნათდება!“
|
მასწ. უსმენს მოსწავლეებს სვამს
კითხვებს:
ვინ არის მოთხრობის ავტორი?
რა მხატვრული ხერხია გამოყენებუ
ლი მოთხრობაში? როგორი
მხატვრული ხერხია გაპიროვნება?
ვინ არიან მოთხრობის პერსონაჟები?
რამდენი ეპიზოდისაგან შედგება მოთხრობა,
როგორ იწყება? გრძელდება?მთავრდება მოთხრობა?
რატომ შეჭამეს მგლებმა ტოტია? რაზე ფიქრობდა ტოტია?
ახალ თემასთან დაკავშირებული კითხვები: რაზეა მოთხრობა? ვინ არიან ტყის
შვილები?
ვინ არის რევაზ ინანიშვილი?
მისი რომელი მოთხრობა ისწავლეთ?
|
3წთ
1წთ
5წთწთ
7წთ
4წთ
|
B. ფაზა:
ცოდნის კონსტრუირება
1.ტექსტის შემოტანა
2.ტექსტის დამუშავება:
ა)გობალური გაგება,
ლექსიკის და
მუშავება
ბ) სელექცია-
ეპიზოდების გამოყოფა და დასათაურება,
დ) ტექსტის გამთლიანება
|
მოსწ.მოისმენენ რ. ინანი
შვილის
მოთხრობას,“ტყის შვილებს“, შეძლებენ მოთხრობ
ის ძირიდა
დი შინაარს
ის გაგებას,
პერსონაჟების დასახე
ლებას,ეპი
ზოდების
გამოყოფას და დასათა
ურებას, შეისწავლიან ახალ ლე
ქსიკურ ერ
თეულებს.
გაამთლიანებენ ტექსტს.
|
მოსწ. ისმენენ
მოთხრობას, პასუხობენ მასწ. შეკითხვებს,
ასახელებენ პერსონაჟებს, გამოყოფენ მოთხრობის ეპიზოდებს და ასათაურებენ
/ დანართი 1.
ვარჯიშობენ ახალ ლექსიკურ
ერთეულებზე :
ასრულებენ ბარათებზე მოცემულ
სავარჯიშოებს/ იხ. დანართი 2
|
ინდივიდუალური
ჯგუფური
|
რევაზ ინანიშვილის
მოთხრობა
„ტყის შვი
ლები“/მო
დიფიცირებული ტექსტი
ბარათები
|
მასწავლებე
ლი კითხულობს
მოთხრობას,სვამს კითხვებს.
ურიგებს თაბახის ფურცელზე დაბეჭდილ ტექსტს და
აძლევს ინსტრ
უქციას: ყურადღებით
წაიკითხეთ ტექსტი,გამოყავით ეპიზოდები და დაასათაურეთ/ დანართი1.
|
1წთ
3წთ
|
C. ფაზა
საშინაო დავალება
შეფასება
|
შეძლებენ წერილობ
ით საკუთ
არი აზრის დასაბუთებას,ახალი
ლექსიკური ერთეულებ
ის გამოყენე
ბით წინადა
დებების შედგენას.
მოსწავლეე
ბი შეფასდე
ბიან რუბრი
კის მიხედვით
|
ისმენენ მასწავლებლის
ინსტრუქციებს საშინაო
დავალებებთან დაკავშირებით
და შეფასებებს
|
კლასი
ინდივიდუალური
|
|
აძლევს საშინაო დავალებას: მოთხრობა ისწავლონ გააზრებით. წერილობით იმსჯელონ
რატომ არ იცინოდა ჩხიკვი საბა.
ამოიწერონ ახალი ლექსიკური
ერთეულები და შეადგინონ წინადადებები.
შემდეგ რუბრიკის მიხედვით აფასებს მოსწავლეებს.
|
დანართი 1
რევაზ ინანიშვილი
ტყის შვილები
ბებერი
რცხილის კენწეროზე იჯდა საბა ჩხიკვი და თინოს ეძახდა: თინო ,თინო, ქვემოთ გაიხედე,
ნახე, ვინ მოდისო. თინომ გაიხედა და დაინახა,რომ ტყისკენ მედიდურად მოდიოდა გაბიდაურების ბიჭი იჩო. ხელში მამისის თოფი ეჭირა
და მონადირესავით აქეთ-იქით იყურებოდა,ხან
ერთ ბუჩქს დაუმიზნებდა, ხან - მეორეს. მის დანახვაზე საბა ჩხიკვმა გულიანად გაიცინა. -რას იცინი, კაცო, ბუჩქებზე
შაშვები სხედან, გავაგებინოთ, რა იცი, რა ხდება, -გაბრაზდა თინო. თინო
აფრინდა, ბუჩქებისაკენ გაფრინდა და შაშვებს დაუძახა: მონადირე მოდის, მონადირე და ფრთხილად
იყავითო. მოდიოდა
თოფიანი იჩო.ფრინველებს შეეშინდათ. დაიწყეს ფიქრი: ვინ იქნება ისეთი,რომ გვიშველოსო.თევდორე
დათვი აღარ იყო.ის ესტატე მონადირემ მოკლა შარშან.მისი შვილი აშლაპუნე კი აბა როგორ
შეაშინებდა იჩოს,იმას თაფლისა და პანტის მეტი არაფერი უნდოდა.ახლაც ალბათ სადღაც არის
და ან თაფლს მიირთმევს, ან პანტას,მაგრამ სად არის, ღმერთმა იცის,_თქვეს ფრინველებმა. გაფრინდნენ
შაშვები და ჩხიკვები,მთელი ტყე შემოიფრინეს და ტყის პირას ერთი პანტის ძირში აშლაპუნე დათვი იპოვეს. იმდენი
პანტა ეჭამა, იმდენი,რომ ვეღარ სუნთქავდა..იჯდა მუხის ძირში და მუცელზე ხელს ისვამდა. _შენი
ჭირიმე,აშლაპუნე, გვიშველე,თორემ თოფიანი ბიჭი მოდის და გვეშინიაო. აშლაპუნე მუხაზე აბობღდა და გზას გახედა.დაინახა,რომ
იჩო ტყისკენ მოდიოდა,ხელში თოფი ეჭირა და ისევ ხან ერთ ბუჩქს დაუმიზნებდა, ხან მეორეს.აშლაპუნე
მუხიდან ჩამოვიდა და აღმართის თავში დაჯდა.. იჩო ჯერ ისევ დაბლა იყო და პირდაპირ აშლაპუნესკენ მოდიოდა. აშლაპუნე დათვი
დამრგვალდა,მერე დაგორდა,დაგორდა და იჩოს ფეხებთან გაიშალა, თან დიდი ხმით დაიღრიალა:_
ბაა! იჩოს
შიშისაგან კინაღამ გული გაუსკდა,თოფი ხელიდან გაუვარდა,ვაი დედაო,_იყვირა და მთელი
ძალით სახლისკენ მოკურცხლა.ფრინველები კი იცინოდნენ,იცინოდა აშლაპუნეც,მხოლოდ საბა
ჩხიკვი არ იცინოდა.
დანართი 2
დავალება 1
დააკავშირეთ მსგავსი სიტყვები:
კენწერო მოდის
რცხილა კინაღამ გული გაუსკდა
აბობღდა
ჭამს
მოალაჯუნებს ხის წვერი
შეეშინდა გზა,რომელიც მაღლა მიდის
მედიდურად აძვრა
აღმართი ამაყად
დავალება 2
წერტილების ადგილას
ჩასვით საჭირო სიტყვები: აბობღდა, ჩხიკვი,აღმართზე,
კენწეროზე, უმიზნებდა,რცხილა,შაშვმა,მოალაჯუნებს
1.................. ფოთლოვან ტყეში ბინადრობს.
2.მონადირე კურდღელს.............................. თოფს
3.მუხის ...................... ბუ იჯდა
4. რცხილის ფუღეროში ............................. ბუდე გაიკეთა
5. ................................
მონადირე მოდიოდა.
6.დათვი ხეზე................................
7.........................ფოთლოვანი
ხეა.
8.ბუჩქებისკენ იჩო
......................
შეფასების რუბრიკა
Комментарии
Отправить комментарий